torsdag 13 augusti 2009

Allmogemålad toalettskylt i trä

När jag var i Sverige i Juli så såg en hel del målade välkomstskyltar och korgar och blev själv lite sugen på att måla så jag gick och köpte ett par allmogefärger och 3 träbitar. Två rektanglar och ett hjärtan i trä blev det som jag tänkte måla och skriva toa, välkommen och Olivia eller sovrum på.

Jag tog med mig färgerna till Island och nu har jag gjort färdigt en av skyltarna. Toaskylten! Det var faktiskt superlätt och gick jättesnabbt. Man måste bara veta vad man vill ha för motiv för det går inte göra fel. Jag tror att vem som helst skulle kunna måla på ett par blommor. Så här blev skylten iallafall:



Nu är det bara att fortsätta med det andra skyltarna när Olivia (7 månaders dottern) sover eller så. Just nu sover hon middag men det är snart dags att vakna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar