tisdag 27 december 2011

Decoupage av blomlampa från IKEA

Jag är lite inne på decoupage. Visst har jag gjort massa annat pyssel men det har aldrig blivit av att jag fotat det och lagt upp det på bloggen. Jag är lite fascinerad av decoupage så det blir ofta att jag fotar före och efter.

Just nu har jag testat decoupage av en blomlampa inköpt på IKEA. Den finns ju bara i rosa nuförtiden. Hade velat ha en vit till Alvas rum då hon har mycket lila i sitt rum och inte rosa. Men dom fanns inte längre till försäljning. Så då kom jag på att jag gör om den rosa till något annat. Varför inte testa decoupage på plast. Och jo det gick ju bra:

Så här såg lampan ut före:


Det är lampan på Olivias rum som jag fotat. Hon har rosa i sitt rum. Så hennes lampa passar fint där.

Efter decoupage med decopatch papper blev lampan så här:


Jag fick klippa ut en rund bit och sätt i mitten och så klippte jag ut 5 blomblad och några små bitar emellan. Det blev ganska bra även om det var rätt svårt att få det snyggt.

Så här ser det ut på lite längre håll:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar