fredag 23 september 2011

Decoupage av påskägg i påskas!

Jo jag måste bara lägga in lite fler bilder från i påskas. Det var första gången jag provade decoupage med servetter och faktiskt så var hela familjen med och pysslade. Jag, sambon och dottern på nästan 2,5 år. Hon älskar att pyssla,limma, måla och greja förresten så hon tyckte det var spännande.
Jag börjare förstås med att köpa ett par påskägg i papp, omålade bruna från panduro hobby.
Sen målade jag dom vita med lite vit hobbyfärg så att inte det bruna skulle lysa igenom.
Efter det var det bara att ta några fina servetter. Vi hittade ett par med påskkycklingar och så lite andra fina rosa och lila mönstrade servetter.
Sambon gjorde faktiskt ett ägg vilket jag tycker var jättekul för han är annars inte alls kreativ och pysslig av sig. Så här blev hans ägg:
Tyvärr hade jag inte tagit några bilder på mitt och dotterns påskägg färdiga. Men här är dom iaf halvklara. Jag gillar skarpt dotterns rosa ägg med påklistrade ögon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar